en ny start.

en ny start. ett nytt land. en ny blogg.

det ska nog bli bra det här.

sen jag kom hit i måndgags ahr jag hunnit bekanta mig med familj McAnerneys
(uttalas Mac and erneys. fast utan d)
 rida finaste hästen, _Tootsers, och blivit lektant nr 1 för zarah and amy. bästa barnen! zarah har tokigt långt illött hår är fyra år och fortfarande något reserverad, men amy är två år och kramas mycket!

jag bor i paradiset, på riktigt. det är såhär det ska va! tar kanske 15 min in till stan (där familjen äger största affären) och resten ser ut precis som man vill att det ska. gräna kullar med betande kor, en stor härlig hund på gården, en sjukt snygg paddock att rida i, eftrsom det bara föyser ca 2 veckor om året käns ridhus överskattat, för SÅ mycket regnar det inte. och ja...allt är alldeles underbart för uttrycka sig så klyshigt som möjligt :)


tänkte på en sak idag...åt melon runt lunch och fann mig själv funderandes på var jag va förra året vid den här tiden....är det verkligen melonsäsong redan? då va vi i san francisco...tänk va tiden går utan att man hinner med. fast man hinner väl med? jag ligger ju här på heltäckningsmattan och minns att jag hann hela vägen hit från där jag va sist och åt mogen melon. jisses. hängde du med? inte jag oxå.


tills videre my darlings! (liten ego-tripp att någon läser detta, men wtf)

och beträffande bloggnamnet står det -  I saw here from there - en twist av 2007-års bästa plattor, christin kjelvanders -I saw her fom here/I saw here from her

Kommentarer
Postat av: faster Ann

kära Sigrid,

skönt att läsa att du landat och att allt känns bra!

melonätning tydligen tema på någe vis i dina resor!

SJälv har jag varit på filmfestival - o sett MEXIKANSK film - så kan livet oxå vara



kramar



f Ann

2009-10-07 @ 23:06:55
Postat av: Pappa

Hej och välkommen till Cyberspace...

Låter ju helt underbart, skall bli jättekul att se bilder på paradiset...

Gårdagen gick i matens tecken, med lunch i Södertälje, fika med pannkakor hemma hos Majsan och sen Wok-party hemma hos Johan, Paulis och David. Alla hälsar och önskar lycka till.

2009-10-08 @ 11:31:53
Postat av: sussi

Va var det du red på sa du???

Men det tror ja inte för han är inte på Irland ;)

Ha det gott å uppdatera ofta..

Ska lägga till dig bland mina länkar..

Ja e ju lika ego ja... ;)



JÄTTE KRAAAAAAAAAAAAAAAAM fr mig å Puffen (som e vad??)

2009-10-08 @ 13:08:55
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: farbror Anders

Hej Sigrid,

Härligt att höra att du kommit fram och att du trivs. Det låter som ett spännande äventyr.

Jag ser fram emot bilder på paradiset.



Kramar

Anders

2009-10-09 @ 09:00:48
Postat av: Sigrids farfar Bengt

Heja Sigrid !

Vilka underbara one-liners du kör med:

"jag hann hela vägen hit från där jag va sist" och "I saw her fom here/I saw here from there" samt "Jag bor i paradiset det är så här det ska va, tar kanske 15 min in till stan " vilket ju stämmer in på Hoby. Undran: när får du säng o slipper ligga på mattan o bli störd av Hoovern ?

Gräna kullar, va e de ? Slut på frågandet.

Oscar o jag är lugnade nu när du är kvar på ett ställe ett tag. Kram o svansvift from here !

2009-10-09 @ 11:29:00
Postat av: Mandis

Hej Sigrid



Låter kanon, lovar att följa dig på bloggen!Ska distribuera den till Alva, Julia och André. MAssa kramar från Mandis &co

2009-10-09 @ 11:51:45
Postat av: Rando oRune Kindgren

Kära Sigrid

Äntligen kom jag inn på din blogg. Pappa fick förklara .Har presis pratat med honom han var på väg till Lovisa. Vi har varit i Oslo o slaget rundt på Karl Johan. Så en fantastisk utstilling åt godt o franskt träffade släkten o njöt av Oslo i fint höstvär. Tusen t6ack för brevet o korten det var skönt att du har kommet till en bra familie och det blir spännande,men barnen går säkert bra o hästene blir ett pluss. Får du rida mycket?? Skall du lära barnen å Rida ?? Fårstår du vad barnen säger är det svårt med dialekten Vi väntar på mera nyheter

Kram o forsatt lycka till

Farmor o Rune

2009-10-15 @ 11:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0